
Sağlık Köşesi
Glukozamin diz ağrılarını rahatlatıyor.
British Journal of Sports Medicine’ın Şubat 2003 sayısında yayınlanan küçük bir denemenin sonucu, bilinmeyen kaynaklı düzenli diz ağrılarını rahatlatmada glukozaminin oral desteğinin oldukça etkili olduğunu göstermiştir. Denemeye yaşları 20 ila 70 arasında değişen 37 erkek ve 13 kadın kayıt olmuştur. Deneklerin yirmi ikisinde diz ağrısı on yıldan uzun bir süredir yaşanmaktadır. On iki haftalık bir süre boyunca katılımcılardan 24’ü 2000 mg glukozamin hidroklorit alırken 22’si placebo almıştır. Bu süreç boyunca denekler düzenli olarak diz fonksiyonları ve ağrılarındaki değişimler hakkında değerlendirmede bulunmuşlardır.
Glukozamin alan katılımcılar çalışma süreci boyunca diz ağrılarının oranında düzenli bir azalma yaşamışlardır. Dört hafta sonra glukozamin grubunun üçte birinden fazlası ağrılarda bir derece rahatlama yaşarken sekiz hafta sonrasında bu oran üçte ikinin üzerine çıkmıştır. Glukozamin alan deneklerden yüzde seksen sekizi üç aylık çalışma süreci sonucunda diz ağrılarında bir gelişme bildirirken placebo’da bu oran yüzde on yedidir.
Güncel çalışmada katılımcıların yaşadığı diz ağrısı muhtemelen kıkırdak hasarına veya osteoartirite bağlı olduğundan glukozaminin kıkırdak bütünlüğünün gelişimindeki önerilen etki mekanizması bu çalışmada görülen yararların nedenlerinden olabilir.
Anitoksidanlar L-arginin ile birlikte kan damarlarının çeperlerini koruyor.
Proceedings of the National Academy of Science’da 13 Ocak 2003’de yayınlanan bir çalışma E ve C vitaminlerinin ve L-arjinin amino asidinin hızla akan kanın neden olduğu sürekli stresten kan damarlarının çeperlerini korumaya yardımcı olduğunu göstermektedir. Kan damarlarının dallanma noktalarının çeperleri daha fazla kayma gerilimine maruz kalır bu da hücre hasarına ve kan akışı gecikmesi ve inflamasyonla birlikte sonrasında oluşan erken plak oluşumuna neden olur.
Araştırmacılar insan koroner endotelyal hücrelerini üreterek onları damar ve arterlerin maruz kaldığı sürekli baskıya benzer bir kayma gerilimine, alfa-tokoferol ve askorbik asit ve/veya L-arjinin kombinasyonunun varlığında ve yokluğunda, maruz bıraktılar. Artan kayma gerilimi inflamatuvar etkenlerde artışa neden oldu ve pıhıtılaşmaya karşı koruyan ve kan damarlarını dilate eden, nitrik oksit oluşumunu yönlendiren molekül, endotelyal nitrik oksit sentaz (eNOS)‘un salınımını azalttı. Vitaminlerin veya L-arjinin’in ilavesi, birlikte kullanıldıklarında sinerjik bir etki göstererek, eNOS’u artırdı. İnflamatuvar etkili proteinler antioksidanlarla tek başına veya L-arjininle birlikte kullanıldıklarında da azaltılmışlardır.
Bu bulgulara göre; L- Arginin, Vitamin C ve E arasında kan damarlarını korumak noktasında sinerjik bir etkileşim vardır.
Antioksidan destekler, ilerlemiş yaştaki bayanlarda zihinsel fonksiyonları desteklemekte ve artırmaktadır.
Nisan 2003, American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan Harvard araştırmacılarının bulgularına göre Vitamin C ve E kombinasyonu ile desteklenen bayanların zihinsel fonksiyonlarında artış gözlenmiştir. Araştırmacılar bu bulgulara, 1980 yılında Nurses' Health Study adı altında yapılan çalışma çerçevesinde destek kullanmaya başlayan 14.968 denekten elde ettikleri sonuçlarla ulaşmışlardır. 1995’ten 2000 yılına kadar, dönem içerisinde yaş aralığı 70 ila 79 arasında olan deneklerle telefon aracılığı ile yapılan görüşmelerle zihinsel fonksiyonlar test edilmiştir. Vitamin C ve E destekleri üzerinde yapılan analizlere göre; Vitamin C ve E’yi birlikte kullanan deneklerde ya da sadece E vitamini kullanan deneklerde, herhangi bir destek kullanmayan deneklere oranla çok daha ileri düzeyde zihinsel fonksiyonlar tespit edilmiştir. Destek kullananların zihinsel fonksiyonları, ortalama bir yıl daha genç bir düzeyde tespit edilmiştir.
Otoritelere göre, zihinsel gelişim bakımından, Vitamin E, Vitamin C’ye oranla daha yüksek etkinlik göstermektedir. Bunun nedeni olarak da Vitamin E’nin yağda çözünen bir madde olması ve bu nedenle beyin dokusuna çok daha fazla oranda nüfuz edebilmesi, beyin dokusu tarafından direkt emilebilmesi gösterilmektedir. Ancak, Vitamin E’nin en iyi düzeyde metabolize olabilmesi için C vitaminine ihtiyaç duyduğu belirlenmiş ve çalışmalar Alfa tokoferol maddesinin (E vitamini), C vitamini ile kombine edildiğinde beyin hücrelerinin korunması yönündeki etkinliğinin iki kat arttığı tespit edilmiştir.
Arşiv
-Alzheimer'dan Koruyucu Balık Yağı
-Kadınlar ne zaman daha fazla Kalsiyuma İhtiyaç Duyarlar?
-Sperm Hareketliliğinde L- Karnitin ve Asetil L-Karnitin’in Rolü
-Kalp Sağlığı İçin Üzüm Yiyin.
-Soya Kilo Verdirirken Kolesterol ve Şekeri de Düşürüyor.
Her hakkı saklıdır. © 2005 Bakara A.Ş. gnc-bilgi@gnc.com.tr. Ürünler ile ilgili bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına yönelik hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine geçmez. Ürünler beslenme destek ürünleri olup, ilaç değildir, tedavi amaçlı olarak kullanılmaz. Linkler ile elde edilen bilgilerin sorumluluğu ilgili siteye aittir.
tasarım: TURKLINE 





